fbpx

ДЯКУЄМО ЗА ЗВЕРНЕННЯ ДО НАС

У найближчий час ми з вами зв’яжемося

Ми працюємо: ПН – ПТ, 9:00 – 18:00

Zumtobel для KUNSTHAUS ZÜRICH

Прибудова до Kunsthaus Zürich, спроєктована британським архітектором Девідом Чіпперфілдом, є новою архітектурною пам’яткою в центрі Цюриха. Цей пуристичний куб має суворий геометричний фасад, але він справляє витончений та елегантний ефект завдяки залитим світлом кімнатам. Щоб оживити твори мистецтва, які заповнюють 5000 квадратних метрів додаткової виставкової площі, Zumtobel встановив не лише загальне освітлення, а й спеціальні точкові світильники, спеціально розроблені для цього проєкту. Це перше в історії застосування серії ARCOS III з фокусом збільшення.

Для Kunsthaus Zürich відкриття прибудови на початку жовтня 2021 року оголосило нову еру. Поряд із характерним дизайном Moser Building, побудованого в 1910/1925 роках, і Müller Building 1976 року з його величезними приміщеннями, ефект нової будівлі від британського архітектора Девіда Чіпперфілда доповнює ансамбль будівель, які складають Kunsthaus.

Геометрична будівля з чіткими лініями відкриває нові можливості для Kunsthaus Zürich, а також робить його найбільшою художньою галереєю у Швейцарії. У Kunsthaus Zürich проводяться постійні та тимчасові міжнародні виставки творів мистецтва з 13 століття до наших днів. Його програма членства, Zürcher Kunstgesellschaft, є одним із найбільших мистецьких товариств у Європі, що налічує близько 23 000 членів. Нова будівля передбачає додаткові 5000 квадратних метрів для мистецтва, у тому числі 330 квадратних метрів призначені для мистецької освіти. Виставка в будівлі Чіпперфілда зосереджена на творах мистецтва 1960-х років.

Кілька типів світильників для безлічі художніх вражень

Спільно з Zumtobel компанія matí AG Lighting Design розробила концепцію освітлення, яка дозволяє виставленим творам мистецтва відігравати провідну роль у новій архітектурній родзинці Цюриха, цій сучасній будівлі з виставковими та рекреаційними приміщеннями та багатофункціональним залом для прийняттів. Таке освітлення є тонким і функціональним, а передусім має уніфікований дизайн, який дозволяє зосередити увагу глядача на виставлених творах мистецтва.

«Світло відіграє важливу роль у тому, як ми сприймаємо мистецтво», — говорить Девід Чіпперфілд, архітектор, відзначений багатьма нагородами. «Воно впливає на роботу, що виставляється, і на нас як глядачів. Світло має глибокий вплив на стосунки між нами, витвором мистецтва та простором, у якому ми знаходимося». Zumtobel втілив це бачення в реальність завдяки мінімалістичному вибору типів світильників, які можна використовувати надзвичайно гнучко. Встановлено спеціальну версію системи безперервного освітлення TECTON, а також світлодіодні світильники PANOS, світлодіоди SLOTLIGHT, точкові світильники з серії SUPERSYSTEM і, не в останню чергу, переможець Red Dot Design Award, прожектори ARCOS III з zoom-фокусом, які були спеціально розроблені для постійно мінливих вимог виставкових приміщень.

У той час як у відкритому передпокої акцент робиться на соціальній взаємодії, подіях та колективних переживаннях мистецтва, два верхні поверхи запрошують відвідувачів зануритися у твори мистецтва на індивідуальному рівні. Щоб полегшити це, Zumtobel поєднав спеціальне базове освітлення з лінійки спеціального освітлення TECTON зі спрямованим акцентним освітленням від точкових світильників ARCOS III.

СВІТЛО ПЕРЕТВОРЮЄ МИСТЕЦТВО В ІМЕРСИВНЕ ВРАЖЕННЯ

Денне та штучне світло в ідеальній гармонії

Гра з природним денним світлом була важливим аспектом дизайну освітлення. На першому поверсі денне світло потрапляє в основному через ліхтарі, а на другому поверсі воно в основному потрапляє через мансардні вікна. Ці мінливі умови освітлення є однією з головних проблем проєкту: «Основне освітлення для музеїв, як правило, стабільне та стабільно високої якості», — каже Девід Чіпперфілд. «Однак, як людям, нам подобається зміна природного світла, наприклад, ідея, що хмара щойно рухалася перед сонцем, змінюючи світло на мить». Спосіб використання природного освітлення у виставкових приміщеннях особливо помітний на другому поверсі. Тут є стеля, яка пропускає денне світло, коли вона відкрита, але також вона може бути частково або повністю закрита планками. Денне світло доповнюється приблизно 1000 світильниками TECTON в спеціальній версії. Вони встановлюються один біля одного і світять зі стелі таким чином, щоб створити розсіяний потік світла. «Люди, які відвідують верхні галереї в похмурий день взимку, відчують, що вони гуляють просторами при справжньому денному світлі», – каже Даніель Ваеспі, менеджер проєкту Zumtobel.

Індивідуальне освітлення для унікальних творів мистецтва

Крім загального освітлення простору, новий підхід був також необхідний для презентації творів мистецтва: як сучасний музей, Kunsthaus Zürich потребує великої гнучкості та розмаху, коли йдеться про колір та орієнтацію світла. «Зрештою, картина 1960-х потребує іншого освітлення, ніж робота імпресіоністів кінця 19 століття», – зазначає Даніель Ваеспі.

Компанія Zumtobel разом з Девідом Чіпперфілдом і дизайном освітлення matí AG створили прожектор, який відповідає всім цим різним вимогам: серію ARCOS III з фокусом збільшення. Щоб мати змогу візуалізувати кожен крок проєкту та перевірити практичне застосування світильника, Zumtobel використовував 3D друк, наприклад, для швидкого та ефективного виготовлення прототипів.

Фокус збільшення ARCOS III можна налаштувати, щоб висвітлити будь-яку ілюстрацію в цілеспрямований спосіб за допомогою простого механічного руху та орієнтації. Цей прожектор можна налаштувати на різке фокусування за допомогою оптики масштабування, щоб виділити дрібні деталі та красиві контрасти. А також він має опцію «м’який край», який забезпечує плавний градієнт світла навколо зовнішньої межі. Він забезпечує точне та рівномірне світло під будь-яким кутом і з висоти стелі до десяти метрів.

Багатоканальна технологія tunableWhite прожекторів ARCOS III також забезпечує плавне регулювання кольору світла від теплого білого до денного білого. Таким чином, системою можна керувати без підключення кабелю. Натомість світильники об’єднані в бездротову мережу через Bluetooth, і ними можна окремо керувати за допомогою програми з основними елементами керування бездротовим освітленням DIM. В результаті кожен експонат може бути представлений у спосіб, який найкраще відповідає його оригінальній інтерпретації та історичному контексту. Тонкі світлові лінії та прожектори створюють своєрідну сцену в залі для приймань, який є особливою фотометричною родзинкою.

Латунні труби з боків кімнати – не єдина приваблива особливість цієї кімнати: освітлення також сприяє створенню особливої атмосфери. Тут Zumtobel вирішив використовувати спеціально розроблені тонкі світлові лінії SPOTLIGHT з настроюваним білим світлом для поверхневого освітлення. Вони були поєднані зі спрямованим освітленням від точкових світильників SUPERSYSTEM. У бічних приміщеннях нової будівлі музею використано стримані світлодіодні світильники серії PANOS.

Унікальні твори мистецтва висувають унікальні вимоги до освітлення. Дизайн освітлення в прибудові Kunsthaus Zürich відбиває тенденції, які нині впливають на ключових діячів мистецтва та культури: «Один прожектор повинен мати можливість гнучко адаптуватися до широкого спектра творів мистецтва», — каже керівник проєкту Zumtobel Даніель Ваеспі. «Потреба в зручності користувача йде рука об руку з цією вимогою – прожектори мають бути легкими в керуванні та використанні». Завдяки світловим інсталяціям від Zumtobel Kunsthaus Zürich обладнаний світловими рішеннями майбутнього.

На сторінку НОВИНИ
ПОСТАВИТИ ЗАПИТАННЯ

    Вентиляція
    Електротехніка
    Світло
    Будь ласка, заповніть всі необхідні поля
    ПІДПИСКА НА РОЗСИЛКУ