ДЯКУЄМО ЗА ЗВЕРНЕННЯ ДО НАС

У найближчий час ми з вами зв’яжемося

Ми працюємо: ПН – ПТ, 9:00 – 18:00

ZUMTOBEL: Центр Гейдара Алієва в Баку – шедевр архітектури та освітлення

Проєкт Захи Хадід та вбудоване освітлення від ZUMTOBEL

ZUMTOBEL Центр Гейдара Алієва

ZUMTOBEL: Центр Гейдара Алієва. Заха Хадід (Zaha Hadid) вважала Heydar Aliyev Center одним із головних своїх проєктів. І не лише тому, що будівля отримала одну з найпрестижніших архітектурних нагород – Лондонський музей дизайну визнав її «Проєктом року – 2014». Насправді у ній дивовижним чином гармонійно поєднуються архітектурна та символічна складові. Параметричний дизайн і сучасні матеріали дозволили архітекторці створити споруду, що стирає відмінність між архітектурою і ландшафтом мегаполісу, фасадом будівлі та міською площею, рукотворним об’єктом і землею, інтер’єром та екстер’єром.

Архітектура Центру

Центр Гейдара Алієва складається з двох систем: бетонної конструкції та великої кількості просторових рам. Для створення великих просторів, що дозволяють відвідувачу відчути плавність інтер’єру, вертикальні елементи конструкції сховані системою огороджувальних панелей і навісних стін.

Площа головної будівлі Центру становить близько 57,5 тисячі квадратних метрів. Вона складається з трьох відділів: Музею Гейдара Алієва, виставкових залів і «Аудіторіуму». У секторі виставкових залів знаходяться виставкові площі, офіси, а також ресторан і кафе. Крім самої будівлі Центру, в комплекс входить підземний паркінг і паркова зона площею близько 13,6 га, де розташовуються два ставки і штучне озеро.

Поверхня Центру закручується, створюючи кілька просторів всередині. Це архітектурний ландшафт, який представляє абсолютно новий вид громадського місця в місті. У проєкті втілена ідея ісламської архітектури в сучасному баченні. Комплекс як килим зі складним малюнком розстеляється по каскадному парку. Замість дерев на території встановили артоб’єкти, центральний з яких – сам культурний центр.

Простір контрастів

Триповерховий музей імені Г. Алієва – центральна частина проєкту. Автори побудували простір на контрастах, аби виділити цей блок із загальної композиції будівлі. Вхід в музей відкривається великим фоє. В ньому  підлога, стіни та стеля перетікають одна в одну – їх межі ледь вловимі. Відвідувачі підіймаються по широких східцях, які змінюються вузьким містком, перекинутим поверх фоє. Він веде в основну експозицію: три рівні, наче скручені в єдиний об’єм. Кожен наступний рівень менше попереднього. Через це перспективне сприйняття посилюється, і весь простір перетворюється на воронку, що затягує в експозицію. Усередині невисока стеля, приглушене світло і плавні лінії стін. Вони направляють погляд назад на лобі – добре освітлене і просторе.

ZUMTOBEL Центр Гейдара Алієва

У концертному залі замість білих поверхонь – покриття з дерева. Але самі форми продовжують концепцію центру: без гострих кутів і прямих ліній. І якщо зовнішній потік спочатку здається агресивним, накриває відвідувача, то потрапивши всередину зали — форми підхоплюють і несуть вперед. Просто уявіть: Ви в залі, грає музика, Ви розслабляєтеся, сприйняття розмивається, і ці плавні лінії починають рухатися й переносити Вашу уяву.

ZUMTOBEL Центр Гейдара Алієва

Одним з найбільш важливих і, водночас, складних елементів проєкту, була архітектурна розробка облицювання будівлі Центру. Її форми нагадують хвилі, що набігають одна на одну. Покрівля, площа якої становить 4 га, складається з 2027 панелей у вигляді різних геометричних фігур – трикутників, прямокутників, трапецій. Форми панелям додавалися за допомогою вакууму. Ідеальним матеріалом для облицювання стали армовані скловолокном поліефіри GFRC і GFRP. Вони забезпечують потужну пластичність конструкції будівлі та відповідають різним функціональним вимогам. Білий колір панелей не тільки символізує світле майбутнє. Завдяки йому сонячні промені підкреслюють незвичайні форми будівлі. Причому її зовнішній вигляд змінюється з плином часу доби та зміною природного освітлення.

Освітлення Центру

Освітлення Центру Гейдара Алієва ретельно продумано і підкреслює безперервний зв’язок між зовнішнім виглядом будівлі та інтер’єром. Протягом дня, будівля відбиває світло, що постійно видозмінює її зовнішній вигляд.

Вночі образ Центру також змінюється за допомогою освітлення. Воно направляється зсередини на зовнішні поверхні та розгортає формальну композицію, розкриваючи її зміст і підтримуючи гармонію між інтер’єром та екстер’єром.

Ідею плинності підтримує внутрішній дизайн. Цьому сприяють не лише поверхні, що плавно переходять одна в одну, а й світлове рішення, над яким працювала, зокрема, і компанія ZUMTOBEL. Вигнуті світлові прорізи, розроблені у співпраці з фірмою Maurice Brill Lighting Design (MBLD), висвітлюють підлогу, стіни й стелю і підкреслюють їх безперервність. Освітлення реагує на потреби постійно мінливої геометрії і висвітлює скульптури як особливості будівлі. Цього ефекту вдалося досягнути завдяки спеціально зігнутим люмінесцентним світильникам від ZUMTOBEL, що вбудовані за гнучкими дифузорами.

На сторінку НОВИНИ
ПОСТАВИТИ ЗАПИТАННЯ

Вентиляція
Електротехніка
Світло
Будь ласка, заповніть всі необхідні поля